
Open een bankrekening
Nu tot € 100 cadeau!
- Gebruik de code BEGIN100
- Binnen 10 minuten geopend via de app
- Voor maar € 3,70 per maand

Hoe krijg je die € 100?
Als je via de app je eerste betaalrekening opent (BasisPakket Betalen) en actiecode BEGIN100 invult, krijg je van ons tot € 100 cadeau. Da's een goed begin! In 3 stappen krijg jij die € 100:
- Activeer de app en je betaalpas: je krijgt € 25
- Doe binnen 3 maanden 10 betalingen: je krijgt weer € 25
- Laat minimaal 3 keer je salaris storten binnen 6 maanden: je krijgt € 50

In 10 minuten een betaalrekening
Een betaalrekening openen is een fluitje van een cent:
- Download de ABN AMRO app
- Start het identificatieproces en volg de stappen in het scherm
- Kies voor het BasisPakket Betalen
- Vul de actiecode BEGIN100 in en kies voor 'Verder'
- Je ziet nu een melding dat de code BEGIN100 is toegepast
- Voldoe je aan de voorwaarden? Dan ontvang je maximaal € 100 op je rekening

Waarom ABN AMRO?
Naast een betaalrekening en een betaalpas krijg je natuurlijk ook toegang tot onze bekroonde ABN AMRO app. Daarmee regel je al je bankzaken, bouw je vermogen op voor later en kun je zelfs je hypotheek inzien. Bovendien zit een heel netwerk van financiële experts voor je klaar om je op weg te helpen, bijvoorbeeld met je pensioen, je eerste huis kopen of eerder stoppen met werken.
Hoe open ik een betaalrekening?
Stap 1: Download de app
Download de ABN AMRO app en klik op 'Rekening openen'. Je kunt een betaalrekening aanvragen met de ABN AMRO app als je:
- Minimaal 18 jaar oud bent
- Een officieel Nederlands woonadres hebt
- Een geldig Nederlands identiteitsbewijs, verblijfsvergunning of internationaal paspoort hebt
- In ieder geval in Nederland belastingplichtig bent
Stap 2: Identificeer jezelf
Neem een foto van je identiteitsbewijs. Een betaalrekening openen via de ABN AMRO app kan met de volgende identiteitsbewijzen:
- Nederlands identiteitsbewijs (identiteitskaart, rijbewijs of paspoort)
- Verblijfsvergunning (type I, II, III, IV, V, of EU/EER)
- Internationaal paspoort (met uitzondering van een paspoort uit de Verenigde Staten)
Tips voor het maken van een foto:
- Voorkom glans en gebruik geen flits
- Houd je paspoort binnen het kader
- Gebruik een donkere achtergrond
Stap 3: Maak een foto
Maak met je mobiel een profielfoto van jezelf. Zo kijken we of jij diegene op het identiteitsbewijs bent.
Tips voor het maken van een foto:
- Maak de foto in een lichte omgeving
- Zorg dat je geen tegenlicht hebt (door bijvoorbeeld de zon achter je)
- Houd de camera recht voor je gezicht
Stap 4: Beantwoord een aantal vragen
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, leren we jou graag wat beter kennen. Daarom stellen we je een aantal vragen.
Check of alle gegevens kloppen. Zijn deze juist? Bevestig dan je aanvraag door de unieke code over te typen die in beeld verschijnt.
Stap 5: Jouw aanvraag is verstuurd!
We controleren de gegevens die je hebt ingevuld en gaan voor je aan de slag om jouw rekening te openen. Binnen 4 uur na de aanvraag ontvang je via sms en e-mail informatie over de status van jouw aanvraag. Is je aanvraag goedgekeurd? Dan leggen we in dit bericht ook de vervolgstappen uit. Zo is jouw rekening straks helemaal klaar voor gebruik.
Veelgestelde vragen
Voor welke betaalrekening geldt de actie?
De actie geldt voor het BasisPakket Betalen (een bankrekening voor jezelf).
Hoe werkt de actie?
Download de ABN AMRO app en volg de stappen op het scherm. Vul in het actiecodeveld BEGIN100 in. Na het openen van de rekening en activatie van je app en betaalpas ontvang je de eerste € 25. Heb je 10 betalingen gedaan binnen 3 maanden? Dan krijg je nog eens € 25. En stort je 3 keer je salaris binnen 6 maanden na het openen van je rekening? Dan ontvang je de laatste € 50. Je herkent de betaling aan ons betalingskenmerk op het afschrift:
- Cadeau 1 - Activatie app en pas
- Cadeau 2 - 10x betaling gedaan
- Cadeau 3 - 3x salaris gestort
Tip: 10 keer een cent overmaken rekenen we natuurlijk niet mee. Betaal 10 keer met je (digitale) betaalpas, dan weet je zeker dat je goed zit.
Tip: geef je nieuwe rekeningnummer zo snel mogelijk door aan je werkgever, dan weet je zeker dat je die laatste € 50 scoort!
Wanneer krijg ik het geld op mijn rekening?
Je ontvangt het geld op je rekening op de dag dat je je maandelijkse kosten betaalt voor je bankrekening. Soms duurt het een maand langer door de verwerkingstijd van de actie. We verrekenen het geld met de afschrijving van je maandelijkse kosten. Op de laatste werkdag van iedere maand checken we of je één of meerdere van de 3 stappen hebt gehaald. Op de eerstvolgende afrekening verreken we het bedrag dan met je maandelijkse kosten. De check voor het betalen van de laatste € 50 (stap 3) doen we 6 maanden nadat je de rekening opende.
Je leest er alles over in de voorwaarden.
Ik ben vergeten de actiecode in te voeren, wat nu?
Als je tijdens het aanvraagproces vergeten bent de actiecode in te vullen, kom je helaas niet in aanmerking voor het welkomstcadeau van maximaal € 100.
Wat kost het BasisPakket Betalen?
Het BasisPakket Betalen bestaat uit een bankrekening (inclusief 1 betaalpas) en kost € 3,70 per maand.
Wat zit er in het BasisPakket Betalen?
In het BasisPakket Betalen zitten een betaalrekening, een betaalpas en toegang tot online bankieren. Dit is een flexibel betaalpakket. Je kiest zelf wat je nog bij jouw basispakket wilt, bijvoorbeeld een creditcard of een extra betaalpas. Zo betaal je alleen voor wat je gebruikt. Verandert er iets? Geen probleem, online aanpassen is zo gebeurd. Bekijk alle tarieven in één overzicht.
Met welke identiteitsbewijzen kan ik een rekening openen bij ABN AMRO?
Met onderstaande identiteitsbewijzen kun je een rekening openen en jezelf identificeren via de ABN AMRO app:
- Nederlands identiteitsbewijs (identiteitskaart, rijbewijs of paspoort)
- Internationaal paspoort (met uitzondering van een paspoort uit de Verenigde Staten)
- Verblijfsvergunning (type I, II, III, IV, V, EU/EER, EU/EER familielid)
Bekijk hoe je een bankrekening opent via de ABN AMRO app.
Met onderstaande identiteitsbewijzen kun je een rekening openen en jezelf identificeren via een afspraak:
- Nederlands identiteitsbewijs (identiteitskaart, rijbewijs of paspoort)
- Buitenlands identiteitsbewijs (met uitzondering van een identiteitsbewijs uit de Verenigde Staten)
- Verblijfsvergunning (type I/IV)
Ik heb een paspoort uit de Verenigde Staten. Kan ik een betaalrekening openen?
Dan kun je alléén klant worden via een kantoor van ABN AMRO. Maak hiervoor telefonisch een afspraak bij één van onze kantoren.
Kan ik ook alleen een spaarrekening openen?
Nee, om een spaarrekening te kunnen openen bij ABN AMRO heb je een ABN AMRO betaalrekening nodig. Nadat je een betaalrekening hebt geopend, kun je een spaarrekening openen. Ook kun je dan bijvoorbeeld een creditcard aanvragen.
Ik heb al een (gezamenlijke) rekening bij ABN AMRO. Kan ik een extra betaalrekening openen voor mijzelf?
Ja, dit kan en is zo gedaan. Je komt dan alleen niet in aanmerking voor de actie. Lees meer en vraag aan.
De ingevulde gegevens van het identiteitsbewijs kloppen niet. Kan ik die nog aanpassen?
Na het uploaden van uw identiteitsbewijs wordt gevraagd om de gegevens te controleren. Jouw naam en geboortedatum kun je indien nodig aanpassen. Ook kan het zijn dat jouw aanvraag wordt afgekeurd als de gegevens niet goed gecontroleerd kunnen worden. In dat geval kun je de aanvraag opnieuw starten.
Waarom moet ik mezelf identificeren?
Net als alle andere banken zijn we wettelijk verplicht jouw identiteit te controleren. En om te controleren of je klant kunt worden. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Zo gaan we witwassen of financiering van terrorisme tegen.
Wat als mijn aanvraag wordt afgekeurd?
Binnen 4 uur na de aanvraag ontvang je via sms en e-mail informatie over de status van jouw aanvraag. Is je aanvraag afgekeurd? Dan leggen we in het sms-bericht uit waarom jouw aanvraag is afgekeurd. Daarnaast zie je in de ABN AMRO app een ‘error scherm’. Hier lees je wat er is gebeurd en wat je kunt doen.
Mag ik het Basispakket Betalen ook zakelijk gebruiken?
Nee, je mag het Basispakket Betalen niet gebruiken voor jouw bedrijf of beroep. Bekijk het verschil tussen een zakelijke rekening en privérekening.